Home office egészségesen

Home office alatt is egészségesen

Home office egészségesen

Miután Európa több országában is láthatjuk, hogyan harapózik el a vírus terjedése az elmúlt hetekben, és mi történik ha nem adunk azonnali válaszreakciót a járványra, hazánkban is elkezdődtek a megelőző intézkedések.. szándékosan nem úgy fogalmazok, hogy súlyos korlátozások… 

Az intézkedés között szerepel többek között, hogy tegnap óta home office-ban dolgozik, aki csak teheti, és felelősséget vállal nemcsak magáért, a környezetéért, hanem a társadalom érdekeiért is. 

Sok mindenkinek sok minden eszébe jut, vagy osztja az észt, és ha eddig információ áradat volt az interneten, most információ cunami van, és ha régebben „digitális nomád”-ok voltunk, most digitális ősemberek lettünk, ülünk a barlangunkban a túlélő gondolkodásmódunkkal… most azonnal beszerezni mindent.

Megvettem a jövő hetet is + home office = ?

Ami nekem első körben eszembe jutott a pénteki bejelentés óta, hogy home office-ban dolgozom lassan 3-4 éve, és hogy egyáltalán nem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik. Az emberek nagy része, egész pontosan az a %-a, aki előbb szólal meg, mint gondolkozik, az eddigi években is feltételezhette, hogy „otthon dolgozni könnyű” „van időd mindenre” „ezért vagy edzésben” „ezért tudsz egészséges lenni”.

Önmagad ura kell, hogy légy!

Hát ki kell ábrándítsak mindenkit, aki szerint a Home office egy könnyű életmód. Miért mondom ezt, mikor a magad ura vagy? Hát pont ezért, mert Önmagad ura kell, hogy legyél!

Beleértve ide azt is, hogy meg tudod-e magadnak parancsolni azt, hogy ne a gép előtt egyél? hogy ne repetázz még 2x az ebédből? Hogy ne nasizz óránként? Hogy miután a napod nagy részét a saját szobádban töltötted a gép előtt, mozogj egy fél-1 órát ugyanúgy a lakásban? Hogy ne alkoholizálj mindennap? Hogy ne cigarettázz mindennap? hogy 2 feladat elvégzése között ne sorozatot nézz? Hogy képezd magad ha végeztél? 

Ebben az a legjobb és legrosszabb, hogy senkit nem tudsz hibáztatni, ha nem végeztél a feladataiddal, és akkor még arról nem is beszélek, mikor önmagad főnöke vagy, és nem mástól várod a feladatok kiosztását. 

„Aki önmagát győzi le, hős” (Lao-ce)

Home office alatt is egészségesen

A stresszevés kockázata jelenleg hatványozottabban előfordulhat

Egy kicsit a karácsonyi időszak problémája jut eszembe, megfejelve azzal, hogy az érzelmi evés kockázata jelenleg hatványozottabban jelen lehet, amit okozhat a: stressz, szorongás, magány, unalom, szomorúság, harag. Amellett hogy sokan irreálisan hatalmas mennyiségű alapanyagot halmoztak fel otthonaikban, pár nap után egyrészt nyomasztóvá válhat egyes élelmiszerek közelgő lejárati dátuma, a rengeteg hely amit elfoglalnak a fagyasztóban, vagy szimplán a kialakult helyzet miatti érzelmek okából, de a túlevés rizikója nő.

Tudatos home office életmód

Először is állíts fel magadnak egy napi rendet. Egyáltalán nem ciki, ha megtervezed, mit szeretnél aznap elvégezni, és beírod a naptárba. Szuper visszajelzés arra, hányszor kalandoztál el a feladatodtól, és sikerült-e mindennel időben végezni. A napi beosztásodban legyenek ismétlődő, egészséget támogató rituálé szerű szokások, mint: reggeli a családdal, közös kutyaséta, vagy fél óra jóga/ torna, átmozgatás. A munka kezdete és vége legyen fix, hiszen elképesztő szabadság, hogy nem azért kell elkezdened a munkát, mert esetleg a főnököd figyel a kamerán. Minden órában állj fel az asztaltól, nyújtózkodj egyet, és menj el egy pohár vízért. Otthoni környezetben hajlamosabbak lehetünk elfeledkezni róla. Délben ebédeljetek együtt, és kivételesen ne a vírusról, munkáról beszélgessetek, fókuszáljatok a közös terveitekre. Délután újra mélyülj el a munkában, ehhez kapcsolj ki minden zavaró tényezőt, amihez egyébként remek applikációkat lehet már letölteni. Ha végeztél, hívd fel pl.: családod többi tagját, rokonaidat, barátaidat, a szocializációnak és kapcsolattartásnak most tényleg nagy ereje van, ne csak Mémek egymásnak küldéséből álljon! ;P Mozogj saját testsúllyal, vagy ha van rá lehetőség súlyzóval min. fél órát, ha lehet 1 órát, akár közösen a családdal. Elképesztően bírnám, ha elindulna egy #homeofficetrainingchallenge és egymással versenyeznétek ki tudja bevonni az egész családot! 😉 Estére szerintem egy társasjáték, kártyázás, házimozi, olvasás, ami leginkább ki tud kapcsolni. 

 

Figyeljetek magatokra, és tapasztaljátok meg, hogyan tudtok önmagatokon uralkodni, ha már az élet úgy hozta, hogy a körülményeinken most nem tudunk! Ha pedig úgy érzed, hogy táplálkozási tanácsdásra van szükséged, hogy változass az étkezéseden ebben az időszakban, keress meg bátran!